آرانچینی پاپ و ورز با سس گوجه‌فرنگی

دقت داشته باشید مقادیر ذکر شده در این مقاله برای سرو 8 نفر می‌باشد.

با ادویه ها و چاشنی های سیسوتی طعمی بی نظیر به غذاهای خود بدهید. برای خرید چاشنی و آشنایی با دیگر ادویه‌ها  به وبسایت ما مراجعه کنید.

در آفریقای جنوبی، پاپ یکی از اصلی‌ترین غذاهاست که معمولاً با سس گوجه‌فرنگی سرو می‌شود. با الهام از آرانچینی ایتالیایی، این غذا را با تغییراتی ارائه کرده‌ایم. در ایتالیا، از برنج ریزوتو مانده برای تهیه توپ‌های کوچک استفاده می‌شود که معمولاً داخل آن‌ها با پنیر پر می‌شود و سپس در آرد سوخاری غلطانده و سرخ می‌کنند تا ترد شود. ما هم همین کار را کردیم، اما به جای برنج از پاپ استفاده کردیم و داخل آن را با فرایکادل (گوشت چرخ‌کرده مخصوص) پر کردیم. حالا آماده‌اید تا توپ‌های خوشمزه پاپ آرانچینی را بچشید؟

آرانچینی پاپ و ورز با سس گوجه‌فرنگی

مواد لازم برای سس گوجه‌فرنگی:

۲ عدد پیاز سفید خرد شده
۳۰ میلی‌لیتر روغن زیتون
۲ حبه سیر خرد شده
۳۰ میلی‌لیتر شکر قهوه‌ای
۵ میلی‌لیتر پاپریکا دودی
۲.۵ میلی‌لیتر نمک دریا
۳۰ میلی‌لیتر سرکه شراب قرمز
۲.۵ میلی‌لیتر ادویه چیلی
۸۰ گرم کشمش طلایی

 چاشنی پری پری، یک ادویه خوش‌طعم و پرطرفدار از آشپزی آفریقای جنوبی است که به ویژه در تهیه غذاهای کبابی و مرغ استفاده می‌شود.

آرانچینی پاپ و ورز با سس گوجه‌فرنگی

رسپی آرانچینی پاپ و ورز با سس گوجه‌فرنگی

زمان آماده سازی: 120 دقیقه | زمان پخت: 60 دقیقه

طرز تهیه:

1. ابتدا پاپ را درست کنید. آب را در یک قابلمه بزرگ به جوش بیاورید. آرد ذرت و نمک را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. حدود ۳۰ دقیقه زمان دهید تا پاپ کاملاً پخته شود و بعد بگذارید تا به دمای اتاق برسد.

2. گوشت بوئر را از پوسته آن خارج کرده و به گلوله‌های کوچک تقسیم کنید. آن‌ها را در مقداری روغن سرخ کنید تا کاملاً پخته شوند و سپس کنار بگذارید تا خنک شوند.

3. برای تهیه سس، روغن زیتون و پیاز را در ماهیتابه‌ای روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شوند، مراقب باشید پیازها قهوه‌ای نشوند. سپس سیر را اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت دهید. بقیه مواد را به جز کشمش‌ها اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس کشمش‌ها را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر بجوشانید.

4. برای تهیه آرانچینی، ۱۵ میلی‌لیتر پاپ سرد را بردارید، با دست خود شکل دهید و یک فرایکادل بوئر را داخل آن قرار دهید. سپس پاپ را طوری شکل دهید که روی فرایکادل را کاملاً بپوشاند.

5. توپ‌ها را ابتدا در تخم‌مرغ زده شده و سپس در آرد سوخاری غلتانده و در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند.

6. این توپ‌ها را بلافاصله با سس گوجه‌فرنگی سرو کنید.

پودر پاپریکا، یک ادویه محبوب و خوش‌عطر است که از آسیاب کردن فلفل‌های قرمز خشک شده به دست می‌آید. ادویه به دلیل غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها، به عنوان یک افزودنی سالم به غذاها شناخته می‌شود

آدرس : تهران / بزرگراه جلال آل احمد بین پاتریس و شهر آرا پلاک 28

تلفن: 88237224-021 | 88237220-021

ایمیل :sisotti@gmail.com

مشترک شدن در خبرنامه ها

خرید ایمن و مطمئن

تمام حقوق این سایت متعلق به برندتیک میباشد.

آدرس : تهران / بزرگراه جلال آل احمد بین پاتریس و شهر آرا پلاک 28

تلفن: 88237224-021 | 88237220-021

ایمیل :sisotti@gmail.com

مشترک شدن در خبرنامه ها

خرید ایمن و مطمئن