خورشت گوشت گاو با دامبولو

خورشت گوشت گاو با نان دامبولو، ترکیبی از یک غذای سنتی غنی و طعم‌های مدرن است که با استفاده از چاشنی‌های ویژه سیسوتی، به آن عمق و تنوع بیشتری داده شده است.

خورش گوشت گاو یک غذای دلچسب و خوشمزه است که همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. این بار، به جای سرو کردن آن با پوره، از فرهنگ آشپزی خود الهام گرفته و آن را با دامبولو سرو می‌کنیم. اگر با دامبولو آشنا نیستید، باید بگویم که این یک نوع نان است که به جای پختن، بخارپز می‌شود. شما می‌توانید دامبولوی بزرگ درست کرده و برش دهید، اما ما تصمیم گرفتیم از دامبولوهای کوچک و جداگانه استفاده کنیم. همچنین برای طعم بیشتر، به جای نمک ساده، از ادویه سیسوتی مدیترانه‌ای بهره بردیم.

زمان آماده سازی: 30 دقیقه | زمان پخت: 120 دقیقه

«دقت داشته باشید این مقادیر برای چهار نفر است»

طرز تهیه خورشت گوشت گاو با نان دامبولو

برای گرمولاتا:

45 میلی‌لیتر جعفری خرد شده
پوست رنده شده یک لیمو
1 حبه سیر ریز خرد شده

برای نان دامبولو:

680 گرم آرد
450 میلی‌لیتر آب ولرم
10 گرم مخمر خشک
30 میلی‌لیتر ادویه سیسوتی به سبک مدیترانه‌ای
10 میلی‌لیتر روغن نباتی

ابتدا خورش گوشت را آماده کنید. روغن را در یک قابلمه بزرگ ریخته و گوشت‌ها را تا زمانی که قهوه‌ای شوند تفت دهید. سپس پیاز، کرفس و بیکن را اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه سرخ کنید. بعد از آن، سیر را اضافه کرده و دو دقیقه دیگر سرخ کنید. گوشت و آب آن را دوباره به قابلمه اضافه کنید. گوجه‌فرنگی، آب گوشت، هویج، فلفل سیاه، نمک و برگ بو را نیز اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 60 تا 90 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد.

چاشنی‌ مدیترانه‌ای با ترکیب زیتون، سیر، لیمو و گیاهان معطر، طعمی تازه و خوش‌عطر به این خورشت اضافه می‌کند و تجربه‌ای دلچسب و متفاوت از یک غذای سنتی را به ارمغان می‌آورد.

خورشت گوشت گاو با دامبولو / اویه های خوش طعم

در طول پخت خورش، می‌توانید نان دامبولو را آماده کنید. برای این کار، آرد، مخمر و ادویه را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. آب ولرم را اضافه کرده و خمیر را ورز دهید. خمیر را در یک کاسه تمیز که با روغن کمی چرب شده قرار دهید و بگذارید به مدت 30 تا 60 دقیقه استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. بعد از آن، خمیر را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و به صورت توپ‌های کوچک درآورید. توپ‌های خمیر را در ظرف مناسب بخارپز قرار داده و برای حدود 25 تا 35 دقیقه بخارپز کنید.

در نهایت، خورش گوشت گاو را در ظرفی بریزید و با گرمولاتا و نان دامبولوی تازه سرو کنید.

آدرس : تهران / بزرگراه جلال آل احمد بین پاتریس و شهر آرا پلاک 28

تلفن: 88237224-021 | 88237220-021

ایمیل :sisotti@gmail.com

مشترک شدن در خبرنامه ها

خرید ایمن و مطمئن

تمام حقوق این سایت متعلق به برندتیک میباشد.

آدرس : تهران / بزرگراه جلال آل احمد بین پاتریس و شهر آرا پلاک 28

تلفن: 88237224-021 | 88237220-021

ایمیل :sisotti@gmail.com

مشترک شدن در خبرنامه ها

خرید ایمن و مطمئن